Paling Popular

Julai 04, 2010


Petang tadi waktu teman wife saya cari buku kat MPH,ternampak pulak majalah yang dah sekian lamer dah tak beli. Majalah CHIP. So, belilah try bacer tengok apa menarik.. Dulu saya memang rajin beli buku ni. Sajer suka baca pasal komputer. Sekarang ni banyak follow pasal komputer ni kat internet jer. Mudah.. Selain daripada tu aku rajin gak bacer Majalah HWM. Tapi dalam post kali ni saya nak berikan sedikit ulasan tentang majalah Chip. Kepada semua yang ingin mengetahui segala yang terbaru dalam dunia perkomputeran Majalah CHIP adalah antara yang mesti korang beli. Klik Read More untuk baca selanjutnya...

Majalah CHIP yang aku beli adalah edisi Jun. Kepada yang meminati bisness. Edisi kali ini harus dimiliki...Tajuk utamanya "Net Profits;Reaping the benefit off the internet". Berkenaan bagaimana nak buit duit daripada internet. Macam kena pada maser jer hehe.. Kebetulan time ni aku dah sedikit addict menulis blog..Majalah tu menceritakan pelbagai kaedah yang digunakan hari ini melibatkan bisnes terutamanya pebiklanan yang boleh bagi kita duit. Google sangat kaya raya hari ini adalah disebabkan kaedah peangiklanan yang mereka gunakan. Yang buat aku terkejut bila baca tentang browser-browser internet dan ranking masing-masing. Majalah tu meletakkan browser Opera ditempat pertama, manakala mozilla Firefox kedua dan Google Chrome hanya menduduki tempat ketiga. Betul ke ni? Macam tak sesuei jer.Kalau saya yang menjadi panel untuk meletakkan ranking tu confirm Google Chrome tempat pertama. Pada masa sekarang ni apa yang perlu dilihat untuk memilih browser adalah kepantasan, memudahkan dan design yang simple tak serabut. Semua tu Google Chrome yang miliki. Sekarang ni pun tengah pakai Google Chrome...hehe.. Macammana pun yang paling tak boleh disangkal Internet Explorer duduk last skali..:) Majalah CHIP ni juga memaparkan produk-produk dan perkakasan terkini berkenaan dunia perkomputeran seperti Grafik Card Baru, Processor baru dan macam-macam lagi. Setiap bulan majalah ni sering memaparkan cerita-cerita berkenaan overcloaking. Macam kali ni dorang cerita pasal ada buat overcloaking kat processor i7 model baru. Dasyat gak. Dorang overcloked dari 2.93Ghz boleh jadi 4.3Ghz. Hampir 2 kali ganda. Mesti coolant system power tahap gaba...Nak tau lebih detail beli la majalah ni.

Macam biaser yang buat aku suka majalah ni antara sebab lain dia akan berika kita CD percuma dengan perbagai benda menarik didalamnya.

Dalam CD ni ada Demo Game baru, Trailer Movie baru, applikas-aplikasi yang memudahkan kerja kita (biasanya freeware), dan lain-lain. Saya paling suka dia ada bagi installer untuk semua jenis browser yang popular hari ini. safari yang apple punya tu pun ader. Try dah.. laju jugak..
Lepas ni kalau terajin mukin beli edisi Julai pulak. Ok lar.. rasernyer cukuplah setakat ini..-tauke_bengkel
Chip - Germany

One Response so far.

  1. Tanpa Nama says:

    If there's a real lesson here, it is that you should make a reasonable profit on a regular basis selling books or anything else, and once in awhile you'll get an unexpectedly nice payday.
    As the shopkeepers has placed their order at the time of its manufacturing.
    This may sound obvious but when you sell a business it's more important to listen and ask questions than continually talk to try and 'sell' the business.

    My site gourmet coffee

Navigasi Pantas

- Copyright © Budget PCpart - Powered by BPCP Computer - Managed by Tauke Bengkel -