Paling Popular

Oktober 01, 2013

INFO BPCP

Berdasarkan surat dari Kementerian Pendidikan bertarikh 24 September 2013, semua guru dan pentadbir sekolah diwajibkan untuk mengambil Ujian Kompentasi ICT di laman sesawang berikut: (http://ict-kpm.azurewebsites.net/default.aspx). Ujian ini dijalankan secara berperingkat mengikut negeri sekolah masing-masing seperti yang tertera di bawah.


    Ujian Kompetensi ICT ini dianjurkan oleh Kementerian Pendidikan Malaysia dengan kerjasama Microsoft. Terdapat 30 soalan beraneka pilihan/objektif yang perlu di jawab dalam masa 40minit.

    Walaupun dah mula dijalankan di Perlis, Perak dan Melaka, tetapi di Klang ini khususnya, warga pendidik masih belum mendapat sebarang maklumat berkenaan ujian berkenaan. Ini berdasarkan kursus Sistem Pengurusan Sekolah yang Tauke pergi siang tadi, guru-guru di Klang masih belum maklum berkenaan ujian ini. Mungkin kerana surat edaran dari KPM itu masih belum sampai. Lagipun ujian untuk negeri Selangor bermula 23 Oktober, jadi masih sempat lagi. Apa-apa pun tunggu dan bersedialah. 

    Lampiran : Surat KPM

    Navigasi Pantas

    - Copyright © Budget PCpart - Powered by BPCP Computer - Managed by Tauke Bengkel -