Paling Popular

September 29, 2013

WAYANG BPCP
*Awas!,Mungkin Spoiler.

Filem dengan genre fiksyen sains ini secara ringkasnya mengisahkan tentang sekumpulan angkasawan antarabangsa yang menyertai sebuah misi rahsia untuk mencari sama ada terdapat kehidupan di salah satu bulan di planet Musytari.

Filem ini menggunakan teknik rakaman yang agak popular hari ini, iaitu merakam dengan menggunakan kamera yang seolah-olah secara spontan berada di set. Seperti filem "Chronichle" yang menggunakan "handycam" sepanjang rakaman. Filem Europa Report ini banyak menggunakan kamera yang kononnya adalah kamera yang terdapat pada kapal angkasa yang mereka naik.


Filem ini mungkin membosankan atau memeningkan bagi sesetengah orang kerana plot ceritanya yang banyak "flash-back" dan agak lembap selain dialognya yang banyak. Tetapi peminat Sains Fiksyen mungkin menikmati filem ini kerana dapat melihat kecanggihan teknologi angkasa lepas yang dipaparkan. Klimak kepada filem ini juga adalah pada penghujungnya. Plot ceritanya juga menarik asalkan sanggup menanti hingga penghujung cerita.

Pelakon Utama: Daniel Wu, Sharlto Copley, Christian Camargo, Karolina Wydra
Rating BPCP: 6/10

Trailer:

p/s - Filem ni rasanya tak masuk Malaysia.

Navigasi Pantas

- Copyright © Budget PCpart - Powered by BPCP Computer - Managed by Tauke Bengkel -