Paling Popular

September 20, 2011

MAJALAH BPCP

Pelik tapi benar. Lanun yang sepatunya dibenci dan menjadi musuh negara menjadi pilihan pula di Berlin, Jerman. Lanun yang dimaksudkan adalah sebuah parti yang dikenali dengan "Pirate Party Germany". Parti ini telah memenangai 15 kerusi atau mewakili 8.5% daripada kerusi yang dipertandingkan pada pilihanraya peringkat Negeri. Baca di link ini berkenaan kemenangan mereka disini. Kenapa mereka menjadi Pilihan? Baca selanjutnya.


Mereka menjadi pilhan kerana perjuangan Pirate Party Germany ini adalah berfokuskan untuk membentuk negara Jerman yang bebas hak cipta atau "open source governance". Mereka mempertahankan hak rakyat dalam kebebasan seperti internet, hak cipta, pelajaran, sains komputer dan sebagainya. Maksudnya parti ini menyokong aktiviti mendownload yang agak illegal seperti torrent tu dan kerana itulah parti ini menamakan parti mereka Parti Lanun. Nak tahu lebih lanjut berkenaan parti ini boleh lihat di wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Pirate_Party_Germany

One Response so far.

  1. ROJAK says:

    negara kita pula perlukan pihak yang boleh membanteras kegiatan fitnah, rasuah dan judi yang tak habis2 tapi masih tak boleh menang sebab rakyat masih kurang kesedaran..

Navigasi Pantas

- Copyright © Budget PCpart - Powered by BPCP Computer - Managed by Tauke Bengkel -